Przez wiele lat zastanawiałem się, skąd się biorą ludzie sukcesu, którzy mimo braków w wykształceniu zarządzają wielkimi firmami (wielu takich ludzi poznałem osobiście). Dziś już wiem, że jednym z głównych elementów ich sukcesu jest inteligencja emocjonalna, na którą składa się: samoświadomość, samokontrola i samorealizacja.

Człowiek od dziecka uczy się postrzegania i odczuwania swoich emocji. Na początek są to bardzo proste emocje, które wynikają z różnych sytuacji w których się znajdujemy. Są to tzw. Emocje proste takie jak szczęście i smutek, zaskoczenie, smutek i radość. Emocje które mają cechy bardziej złożonych występują już podczas naszego dorastania i funkcjonowania w życiu osób dorosłych.

Jeżeli chcesz rozwinąć kompetencje inteligencji emocjonalnej, rozpocznij od wejrzenia w głąb siebie. Pomyśl o swoich doświadczeniach. Wybierz kompetencję, przez którą będzie Ci najłatwiej kontrolować daną emocję, i stosuj metodę powolnego, ale dokładnego rozwijania tej kompetencji, która da Ci możliwość rozwoju.

Zachęcamy naszych klientów do pogłębiania własnej inteligencji emocjonalnej po przez coaching i uczestnictwo w szkoleniach, które pozwalają nam więcej na ten temat się dowiedzieć i lepiej zrozumieć samego siebie.